Sunday, 1 April 2018

[VIDEO] Steady je pakcik ni, orang tengah merompak tu..



Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)
Kalau jumpa ada orang sedang merompak di depan mata anda, apa yang korang akan buat? Pasti sangat takut nak larikan diri dulukan? Sebab perompak biasa ambil pisau atau parang untuk rompak, kalau kena tikam memang habislah.
Video di bawah memaparkan dalam keadaan yang cemas di mana ada perompak sedang buat rompakan dalam sebuat kedai, pak cik nie tidak tahu dan terus masuk kedai tu. Lihat reaksi pak cik tu memang perggh.. sangat rileks dan steady jer.. tidak takut langsung. Adakah pak cik tu tahu ada orang sedang rompak tak.. haha..
Apa-apa pun, rompakan tu bukan sesuatu yang baik. Orang yang rompak memang berdosa. Ini juga akan membawa keadaan yang buruk kepada mangsa. Mangsa akan mengalami kehilangan harta benda sebab telah dirampas oleh perompak. Orang lain susah payah cari kerja, cari rezeki baru dapat sedikit duit jer pun mau rampas. Perompak tidak payah kerja dan terus rampas jer untuk dapat duit, ini memang akan dibenci oleh banyak orang. Kalau semua orang cam tu masyarakat memang akan jadi tidak aman dah, semua orang rampas benda orang lain jer dan tak mau kerja. Bayangkan apa yang akan terjadi kepada masyarakat kita.
Apa-apa pun, saksikan video di bawah. Steady je pakcik ni, orang tengah merompak tu..
Sila tonton video:
Sumber – dharian via duniakecoh

0 komentar

Post a Comment