Saturday, 24 March 2018

Ibu Sumbat Bayi Dalam Peti Sejuk Hingga Beku



Kejam dan tidak berhati perut, itulah kata yang sesuai untuk di gambarkan kepada seorang wanita yang sanggup membunuh darah dangingnya sendiri dengan menyumbat bayinya itu dalam peti sejuk hingga beku.
Mayat bayi berkenan di temukan di kampung jalan buyu kota tarakan pulau borneo kalimantan pada rabu semalam di sebuah bagunan car wash.
Bayi itu pertama kali ditemukan oleh pekerja kedai tersebut,katanya ketika hendak memasak dia membuka peti ais dan merasa pelik dengan bungkusan pelastik hitam yang berada di situ sudah agak lama.
Selepas dibuka,ia mendapati mayat bayi lengkap dengan ari-ari dalam keadaan membeku. Terkejut dengan hal itu ia kemudian mengadukan kejadian itu kepada majikannya sebelum di maklumkan kepada pihak polis Humas Polres Tarakan.
Pihak polis yang menyiasat mendakwa mayat bayi itu diduga berusia 2-3 minggu berada dalam peti ais tersebut.
Bagaimanapun cctv kedai car wash berkenan memaparkan satu rakaman dimana seorang wanita yang merupakan pelanggan mereka beberapa minggu lalu menunjukkan perlakuan aneh.
Sejurus itu pihak polis yang terus mengembangkan siasatan telah menahan seorang wanita yang di percayai wanita dalam video rekaman tersebut.
Selepas di soal siasat dan menunjukkan bukti, akhir wanita yang dikenali sebagai hozza fiarez sally dan merupakan seorang pekerja salon kecantikan mengaku atas perbuatannya.
Katanya pihak polis sudah mengetahui identiti gadis tersebut dan motif kejadian masih dalam siasatan lanjut.
Kronologi & Fakta Mengejutkan Kes Ibu Sumbat Bayi Dalam Peti Ais
Pihak polis Humas Polres Tarakan borneo kalimantan hari ini mengadakan reka ulang adengan ibu sumbat bayi dalam peti ais bagi mengetahui kronologi kejadian tersebut.
Dalam rakaman video video berdurasi 2 menit 41 saat tersebut suspek hozza fiarez sally dalam kronologi bagian pertama bersalin sendirian di dalam bilik mandi.
Ia duduk mengangkang disebuah bakul besar dan mengambil peralatan berupa gunting.tisu dan pelastik.
Tidak lama selepas itu bayi lahir,wanita itu membungkus bayi berkenan kedalam pelastik hitan sebelum menyumbat bayi itu kedalam peti ais.
Fakta mengejutkan di sebalik kes.
1. Terkini diketahui mangsa adalah merupakan bayi perempuan dan sudah mati ketika suspek menyimpannya dalam peti ais.
2. Suspek mengaku panik ketika melihat bayi tidak bernyawa selepas di lahirkan ,dan membuat keputusan menyimpan bayi itu dalam peti ais di rumahnya.
3. Takut di ketahui suami, suspek kemudian memindahkan bayi ke peti ais kedai cuci kereta milik suaminya.
4. Suami tak tahu suspek mengandung: Dari keterangan pihak suami,dia tidak mengetahui bahwa isterinya itu mengandung dan melahirkan kerana isteri nampak biasa sahaja.
5. Pihak polis tidak menafikan bahwa di sebalik kes berkenan suspek memiliki hubungan gelap dengan lelaki lain hingga menyorokkan kelahiran bayi tersebut.
6. Bedah siasat ke atas bayi mennjukkan bayi dilahir kan bulan mei lalu,dan hal itu di akui oleh suspek sendiri
7. Bayi sudah 3 bulan di simpan dalam peti ais
Sumber: Eberita via mylabulabi

0 komentar

Post a Comment